donderdag 14 april 2011

4d photoshop

In deze opdracht moest je een situatie fotograferen.
Maar niet zo maar een situatie! Jijzelf moest er minimaal 4x in voorkomen.

Ik heb ervoor gekozen om mezelf 'aan te rijden'.
Omdat ik buiten werkte, moest alles supersnel gebeuren, want er mocht geen lichtverschil in de foto's zitten, anders ziet het er meteen ontzettend fake uit.
Helaas had ik veel last van bewolking, en daarom hebben mijn personen ook maar weinig schaduw.Photoshoppen op deze manier, met lagen etc. was nieuw voor mij.
En daarom ben ik erg trots op het eindresultaat.

4d fotografie.

De periode fotografie begon met de opdracht om een krantenkop te verzinnen.
Bij die krantenkop ging je dan fotograferen.

Na een wekenlang proces, wat bij mij niet helemaal vlekkeloos verliep, moest je uiteindelijk een serie van 3 foto's kiezen.
Die foto's mocht je uit de procesweken naar keuze halen, zolang het maar een goede samehangende serie werd.

De foto's horen naast elkaar te hangen, en niet zoals hier op het blog, onder elkaar.


zondag 1 november 2009

Me, Myself and I.



De opdracht was een powerpoint te maken over jezelf. Oftewel Me myself and I. Deze powerpoint zal te zien zijn op de Open Dag van ArtEZ. Ik wilde mijn powerpoint baseren op Twilight. Voor de mensen die dat niet kennen; dat is een film over vampieren. Deze foto is vrij eng gemaakt, maar het heeft ook een betekenis. De bloeddtranen staan voor de mensen die mij hele nare dingen hebben aangedaan en die heel diep in mij zitten. Een paar van die dingen hebben mij ook gemaakt zoals ik nu ben.
De onderste foto, zoals je wel kunt zien, is het origineel. De foto erboven is de bewerkte, en tevens ook het eindresultaat die ik ga gebruiken in mijn powerpoint.